![olav-skinnes-mbr_8401](https://www.galterud.no/wp-content/uploads/2020/11/olav-skinnes-mbr_8401-678x381.jpg)
![](https://www.galterud.no/wp-content/uploads/2020/11/olav-skinnes-mbr_8401-300x200.jpg)
Det brygger opp til ytterligere kamp rundt E16.
–Nå kaster fylkesrådet i Viken fylkeskommune kortene og konkluderer med at beste løsning er ny vei langs dagens E16 mellom Slomarka og Nybakk.
-Samtidig er Nye Veier klokkeklare på at de kun vurderer samfunnsnytten når de prioriterer blant sine prosjekter. Les også: Velger man «feil» kan E16 bli nedprioritert og utsatt
![](https://www.galterud.no/wp-content/uploads/2020/11/Korridor-F-kart-e16-nytt-300x171.jpg)
Vi må utnytte ressursene på en bedre måte, gjennom å jobbe videre med veialternativer som skåner dyrket mark, naturverdier og kulturarv, ved fortsatt bruk av velfungerende nye veianlegg, sier fylkesrådsleder Tonje Brenna i Viken fylkeskommune i en pressemelding fredag.
Derfor konkluderer de også med at Korridor F, som altså innebærer å bygge ferdig den om lag tre mil lange veien mellom Nybakk i Ullensaker og Slobrua i Sør-Odal, er den beste.
– Fylkesrådslederen forventer derfor at Korridor F-alternativet på nordsiden av Glomma, tas med videre i planlegging og blir utredet som et reelt alternativ for den eldste delen av E16 mellom Nybakk og Slomarka, heter det i pressemeldingen.
Vær den første til å kommentere